Vergroot je klanttevredenheid
Daarnaast kan het optimaliseren van de conversieratio ook bijdragen aan het verhogen van de klanttevredenheid. Als bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en gemakkelijk een aankoop kunnen doen, zullen ze waarschijnlijk tevredener zijn met hun ervaring op de website. Dit kan leiden tot een toename van terugkerende bezoekers en positieve mond-tot-mondreclame. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat een trage site, waar alles ook nog eens lastig is te vinden, nu niet bepaald wordt aangeraden bij de buurman of buurvrouw of bij vrienden op een verjaardag.
Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden
Door de keuze te maken om je conversie optimalisatie uit te besteden aan Daar-om.nl, weet je zeker dat je in goede handen bent. Dit marketingbureau is namelijk gespecialiseerd in het optimaliseren van je website of shop voor de bezoeker. Aan de hand van allerlei verschillende testen en het maken van honderden websites, weten ze inmiddels precies wat wel of juist niet werkt. Wel is het goed te weten dat het optimaliseren van je website nooit klaar is. Niet voor niets wordt er daarom vaak gebruik gemaakt van de welbekende A/B testen. Dit houdt in dat een deel van je bezoekers iets anders krijgt voorgeschoteld dan het andere deel. Dit kan bijvoorbeeld het winkelmandjes zijn, maar ook de afrekenpagina. Wat je hierin vaak ziet, is dat er wordt gekeken welke van de beide opties de hoogte conversie oplevert.
Tot slot
Kortom, het optimaliseren van de conversieratio kan helpen om de doelstellingen van een website of webshop te behalen en kan bijdragen aan een positieve klantbeleving. Het is daarom zinvol om tijd en geld te investeren in conversie optimalisatie. Waar veel mensen het zien als uitgave, is dit absoluut niet het geval. Door te investeren in de optimalisatie van je website of shop, zul je hier op lange termijn de vruchten van weten te plukken. Dit zorgt ervoor dat je meer marketingbudget weet vrij te spelen, wat je vervolgens kunt inzetten voor andere doeleinden binnen je bedrijf.