05 okt Verrassende merken die nog steeds Twitter gebruiken
in Uncategorized
In een wereld waar sociale-mediaplatforms voortdurend veranderen en evolueren, is het gemakkelijk om de klassiekers te vergeten. Twitter (zoals Ignite) bestaat nu al meer dan 15 jaar, en hoewel het misschien niet zo trendy is als het ooit was, houdt het nog steeds stand – en gaat het zeker nergens heen.
Voor ons in ieder geval bij Ontsteek sociale media, kunnen we zeggen dat Twitter de afgelopen jaren opmerkelijk stabiel is gebleven. Merken gebruiken het niet alleen om te luisteren en betrokken te zijn, maar ook als een krachtig marketinginstrument. Ten eerste is Twitter nog steeds een van de meest populaire social media platforms buiten.
Sommige van de grootste merken ter wereld gebruiken Twitter nog steeds om hun klanten te bereiken. We hebben hier een paar namen opgesomd, maar laten we eerst eens kijken of uw merk NOG STEEDS op Twitter zou moeten staan. Waarom niet?
Moet uw merk nog steeds op Twitter zijn?
Niemand kan ontkennen dat Twitter een van de oude OG’s is die bekend staat om zijn korte berichten en als het originele platform voor #hashtags. Merken gebruiken Twitter tegenwoordig om connecties op te bouwen, te luisteren en directe toegang te krijgen tot een wereldwijd netwerk van 330 miljoen gebruikers.
Als je ons vraagt of je merk nog steeds op Twitter zou moeten zijn ondanks sterkere en nog betere videoplatforms? Ons antwoord voor veel merken is ja. Merken zouden Twitter om een paar solide redenen nog steeds moeten overwegen:
- Twitter is geweldig voor communitybeheer
- Twitter is een effectief sociaal luisteren
- Advertentie-opties op Twitter maken selectieve targeting mogelijk
- Hapklare video’s zijn nu zeer welkom in het Twitter-algoritme
Over het algemeen heeft Twitter nog steeds een plaats in marketingstrategieën voor veel merken. Het platform gaat voorlopig nergens heen en blijft een krachtig communicatiekanaal.
Nu we de vraag hebben beantwoord, “Moet je merk nog steeds op Twitter zijn?” laten we eens kijken naar enkele van de verrassende merken die Twitter nog steeds effectief gebruiken.
Hoe topmerken Twitter gebruiken
Zelfs met de opkomst van nieuwe sociale-mediaplatforms en -kanalen, houdt Twitter nog steeds stand. Merken gebruiken Twitter om hun klanten op verschillende manieren te bereiken – van communitybetrokkenheid tot marketingcampagnes. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe topmerken Twitter effectief gebruiken.
1. Netflix
Zeg vaarwel tegen het oude gezegde “Je kunt niet bij ons zitten”, Netflix bewijst zeker dat ze ongelijk hebben door bij Twitter te blijven.
Het is duidelijk dat de populariteit van Netflix op TikTok, Reels of YouTube Shorts moet liggen. Maar waarom nog op Twitter? Netflix zorgt ervoor dat hun volgers popcorn-klaar zijn om te binge, door inhoud van shows en films te delen die ervoor zorgen dat je meer wilt. Wie kan deze tweets weerstaan?
De Twitter-strategie van Netflix is gericht op het promoten van de inhoud, het delen van clips achter de schermen en het geven van een voorproefje van wat komen gaat. Ze zijn absoluut de nummer één voor conversatiestarters op Twitter.
2. Kroger
Van recepten tot polls over het favoriete fruit van mensen, Kroger houdt het gesprek over boodschappen fris. 330 miljoen andere mensen op Twitter kunnen zich niet vergissen, ze hebben hier toegang tot de beste keukenrecepten.
Kroger gebruikt Twitter ook om zijn medewerkers en klanten te vieren en verhalen te delen over hoe het merk een verschil maakt in het leven van mensen. Dit maakt het merk menselijk en zorgt ervoor dat Kroger zich een vertrouwde vriend voelt, niet alleen een supermarkt.
3. Pringles
We weten dat je dit niet had verwacht, maar ja, Pringles is nog steeds klaar voor het Twitter-spel. Ze beheersen de kunst van creatieve prompts die fans graag beantwoorden, terwijl ze hun merk centraal houden.
Pringles gebruikt ook Twitter om te pronken met zijn leuke, eigenzinnige persoonlijkheid met GIF’s, emoji’s en creatieve afbeeldingen. Hierdoor voelt het merk benaderbaar en herkenbaar, wat altijd een winnende strategie is op sociale media – welk kanaal je ook kiest.
4. Geheel voedsel
Een ding waar we dol op zijn Geheel voedsel, is dat ze niet altijd ‘verkopen’ – ze zijn aan het opleiden. Ze gebruiken Twitter om tips te delen over alles, van koken tot tuinieren.
Je zou misschien denken dat dit niets te maken heeft met het verkopen van boodschappen, maar het maakt Whole Foods eigenlijk een waardevolle hulpbron voor alles wat met voedsel te maken heeft. En als u de go-to-bron voor informatie bent, is de kans groter dat mensen zich tot u wenden als ze klaar zijn om een aankoop te doen.
5. Xbox
We weten dat een gamer dit geweldig zou vinden. Xbox gebruikt Twitter om in contact te komen met zijn community van gamers en nieuws te delen over aankomende games, wedstrijden en weggeefacties.
Xbox inspireert door de gamewereld een meer inclusieve, vriendelijke plek te maken en nieuwe gamers met open armen te verwelkomen. Dit is een geweldige manier om merkloyaliteit op te bouwen en ervoor te zorgen dat mensen terugkomen voor meer.
Ook voor niet-gamers, het volgen van Xbox laat je kennismaken met een geheel nieuw niveau van creatieve inhoud die je zeker aan het lachen zal maken. Wie wist dat een gamemerk zo grappig kon zijn?
6. Wendy’s
Wendy’s wint de prijs voor het brutaalste Twitter-account. De fastfoodketen staat bekend om zijn snarky antwoorden op zowel klanten als haters. Maar Wendy’s deelt het niet alleen uit – ze kunnen het ook nemen, waardoor ze nog meer herkenbaar zijn.
Wendy’s gebruikt ook Twitter om nieuws over nieuwe menu-items, aanbiedingen en promoties te delen. En ze zijn niet bang om een beetje plezier te hebben met hun marketing. Hun eigenzinnige en leuke ideeën bouwden een cult-aanhang op en werden een jaarlijkse sensatie voor merken en mensen op de tijdlijn. Wij lachen niet, jij wel!
7. Taco Bell
Dit moet onze persoonlijke favoriet zijn. Taco Bell verbindt zich met fans op herkenbare – en uniek rare – manieren, met alles van menu-aanbiedingen tot cultureel commentaar.
Taco Bell gebruikt Twitter ook om te pronken met zijn speelse kant door GIF’s, memes en andere leuke inhoud te delen die zeker zal lachen. En ze zijn niet bang om te experimenteren met hun marketing, waardoor het fris en spannend blijft.
8. Etsy
Etsy doet echt goed werk door de soorten producten waarover ze tweeten, door elkaar te halen. Een perfect voorbeeld van hoe Twitter-inhoud van hoge kwaliteit ervoor zorgt dat mensen terugkomen voor meer. Het gebruikt ook Twitter om content achter de schermen te delen en Etsy-shops en -verkopers te promoten. Dit is een geweldige manier om mensen geïnteresseerd te krijgen in het merk en wat het te bieden heeft.
Een spannende manier om mensen bij elke tweet te verrassen!
9. Delta
Delta wakkert de reislust van zijn fans aan, houdt ze betrokken en geïnspireerd door te vragen naar hun droombestemmingen over de hele wereld. Delta gebruikt Twitter ook om nieuws over nieuwe routes, deals en promoties te delen.
Delta geeft mensen niet alleen promoties, maar ook een vogelvlucht. Bij elke Delta-post voelt het niet alsof een luchtvaartmaatschappij probeert u honderden dollars uit te geven. In plaats daarvan voelt het alsof er elke keer dat je vliegt een avontuur op je wacht.
Oh, en je moet houden van hoe ze hun peilingen doen.
Laatste gedachten
Twitter presteert nog steeds absoluut als een van de beste sociale-medianetwerken, en dat is duidelijk te zien aan deze succesvolle merken. Merken blijven Twitter gebruiken om creatief te zijn, doelgroepen aan te trekken en conversies te stimuleren.
Laat de 280 tekens je er niet van weerhouden om kwaliteitscontent te bedenken. Dat is het ding over Twitter, het is kort en krachtig – net als deze tweets. Goede merken halen nog steeds Twitter en houden het allemaal stabiel.
En jij? Is jouw merk nog steeds in voor de #Tweets? Als je op zoek bent naar inspiratie over hoe je je Twitter-game naar een hoger niveau kunt tillen, zoek dan niet verder! Deze merken maken het zeker af.
Ons deskundig advies nodig? Neem contact met ons op voor meer informatie!