Abonneren op updates

    Op www.nola-social.nl vind je de laatste reviews over Social media, community building & Over jouw Interactieve media, Social Networking

    Wat is heet

    Kan Reclamebureau Zeeland je helpen hoger in google te komen?

    February 23, 2023

    Access Control: Belangrijk voor beveiliging en privacy

    February 12, 2023

    Mogelijkheden online platform ontwikkelen

    January 13, 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Friday, March 17
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    Nola-social.nl
    • Home
    • Gemeenschapsgebouw
    • Interactieve media
    • Sociaal netwerken
    • Traditioneel
    Nola-social.nl
    Home»Gemeenschapsgebouw»Verrassende merken die nog steeds Twitter gebruiken | Ontsteek sociale media
    Gemeenschapsgebouw

    Verrassende merken die nog steeds Twitter gebruiken | Ontsteek sociale media

    DjangoBy DjangoFebruary 10, 2022No Comments7 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest Reddit LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit Email

     

    05 okt Verrassende merken die nog steeds Twitter gebruiken

    Geplaatst om 13:00u
    in Uncategorized
    door Kate Pauline

    In een wereld waar sociale-mediaplatforms voortdurend veranderen en evolueren, is het gemakkelijk om de klassiekers te vergeten. Twitter (zoals Ignite) bestaat nu al meer dan 15 jaar, en hoewel het misschien niet zo trendy is als het ooit was, houdt het nog steeds stand – en gaat het zeker nergens heen.

    Voor ons in ieder geval bij Ontsteek sociale media, kunnen we zeggen dat Twitter de afgelopen jaren opmerkelijk stabiel is gebleven. Merken gebruiken het niet alleen om te luisteren en betrokken te zijn, maar ook als een krachtig marketinginstrument. Ten eerste is Twitter nog steeds een van de meest populaire social media platforms buiten.

    Sommige van de grootste merken ter wereld gebruiken Twitter nog steeds om hun klanten te bereiken. We hebben hier een paar namen opgesomd, maar laten we eerst eens kijken of uw merk NOG STEEDS op Twitter zou moeten staan. Waarom niet?

    Moet uw merk nog steeds op Twitter zijn?

    Niemand kan ontkennen dat Twitter een van de oude OG’s is die bekend staat om zijn korte berichten en als het originele platform voor #hashtags. Merken gebruiken Twitter tegenwoordig om connecties op te bouwen, te luisteren en directe toegang te krijgen tot een wereldwijd netwerk van 330 miljoen gebruikers.

    Als je ons vraagt ​​of je merk nog steeds op Twitter zou moeten zijn ondanks sterkere en nog betere videoplatforms? Ons antwoord voor veel merken is ja. Merken zouden Twitter om een ​​paar solide redenen nog steeds moeten overwegen:

    • Twitter is geweldig voor communitybeheer
    • Twitter is een effectief sociaal luisteren
    • Advertentie-opties op Twitter maken selectieve targeting mogelijk
    • Hapklare video’s zijn nu zeer welkom in het Twitter-algoritme

    Over het algemeen heeft Twitter nog steeds een plaats in marketingstrategieën voor veel merken. Het platform gaat voorlopig nergens heen en blijft een krachtig communicatiekanaal.

    Nu we de vraag hebben beantwoord, “Moet je merk nog steeds op Twitter zijn?” laten we eens kijken naar enkele van de verrassende merken die Twitter nog steeds effectief gebruiken.

    Hoe topmerken Twitter gebruiken

    Zelfs met de opkomst van nieuwe sociale-mediaplatforms en -kanalen, houdt Twitter nog steeds stand. Merken gebruiken Twitter om hun klanten op verschillende manieren te bereiken – van communitybetrokkenheid tot marketingcampagnes. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe topmerken Twitter effectief gebruiken.

    1. Netflix

    Zeg vaarwel tegen het oude gezegde “Je kunt niet bij ons zitten”, Netflix bewijst zeker dat ze ongelijk hebben door bij Twitter te blijven.

    Het is duidelijk dat de populariteit van Netflix op TikTok, Reels of YouTube Shorts moet liggen. Maar waarom nog op Twitter? Netflix zorgt ervoor dat hun volgers popcorn-klaar zijn om te binge, door inhoud van shows en films te delen die ervoor zorgen dat je meer wilt. Wie kan deze tweets weerstaan?

    De Twitter-strategie van Netflix is ​​gericht op het promoten van de inhoud, het delen van clips achter de schermen en het geven van een voorproefje van wat komen gaat. Ze zijn absoluut de nummer één voor conversatiestarters op Twitter.

    2. Kroger

    Van recepten tot polls over het favoriete fruit van mensen, Kroger houdt het gesprek over boodschappen fris. 330 miljoen andere mensen op Twitter kunnen zich niet vergissen, ze hebben hier toegang tot de beste keukenrecepten.

    Kroger gebruikt Twitter ook om zijn medewerkers en klanten te vieren en verhalen te delen over hoe het merk een verschil maakt in het leven van mensen. Dit maakt het merk menselijk en zorgt ervoor dat Kroger zich een vertrouwde vriend voelt, niet alleen een supermarkt.

    3. Pringles

    We weten dat je dit niet had verwacht, maar ja, Pringles is nog steeds klaar voor het Twitter-spel. Ze beheersen de kunst van creatieve prompts die fans graag beantwoorden, terwijl ze hun merk centraal houden.

    Pringles gebruikt ook Twitter om te pronken met zijn leuke, eigenzinnige persoonlijkheid met GIF’s, emoji’s en creatieve afbeeldingen. Hierdoor voelt het merk benaderbaar en herkenbaar, wat altijd een winnende strategie is op sociale media – welk kanaal je ook kiest.

    4. Geheel voedsel

    Een ding waar we dol op zijn Geheel voedsel, is dat ze niet altijd ‘verkopen’ – ze zijn aan het opleiden. Ze gebruiken Twitter om tips te delen over alles, van koken tot tuinieren.

    Je zou misschien denken dat dit niets te maken heeft met het verkopen van boodschappen, maar het maakt Whole Foods eigenlijk een waardevolle hulpbron voor alles wat met voedsel te maken heeft. En als u de go-to-bron voor informatie bent, is de kans groter dat mensen zich tot u wenden als ze klaar zijn om een ​​aankoop te doen.

    5. Xbox

    We weten dat een gamer dit geweldig zou vinden. Xbox gebruikt Twitter om in contact te komen met zijn community van gamers en nieuws te delen over aankomende games, wedstrijden en weggeefacties.

    Xbox inspireert door de gamewereld een meer inclusieve, vriendelijke plek te maken en nieuwe gamers met open armen te verwelkomen. Dit is een geweldige manier om merkloyaliteit op te bouwen en ervoor te zorgen dat mensen terugkomen voor meer.

    Ook voor niet-gamers, het volgen van Xbox laat je kennismaken met een geheel nieuw niveau van creatieve inhoud die je zeker aan het lachen zal maken. Wie wist dat een gamemerk zo grappig kon zijn?

    6. Wendy’s

    Wendy’s wint de prijs voor het brutaalste Twitter-account. De fastfoodketen staat bekend om zijn snarky antwoorden op zowel klanten als haters. Maar Wendy’s deelt het niet alleen uit – ze kunnen het ook nemen, waardoor ze nog meer herkenbaar zijn.

    Wendy’s gebruikt ook Twitter om nieuws over nieuwe menu-items, aanbiedingen en promoties te delen. En ze zijn niet bang om een ​​beetje plezier te hebben met hun marketing. Hun eigenzinnige en leuke ideeën bouwden een cult-aanhang op en werden een jaarlijkse sensatie voor merken en mensen op de tijdlijn. Wij lachen niet, jij wel!

    7. Taco Bell

    Dit moet onze persoonlijke favoriet zijn. Taco Bell verbindt zich met fans op herkenbare – en uniek rare – manieren, met alles van menu-aanbiedingen tot cultureel commentaar.

    Taco Bell gebruikt Twitter ook om te pronken met zijn speelse kant door GIF’s, memes en andere leuke inhoud te delen die zeker zal lachen. En ze zijn niet bang om te experimenteren met hun marketing, waardoor het fris en spannend blijft.

    8. Etsy

    Etsy doet echt goed werk door de soorten producten waarover ze tweeten, door elkaar te halen. Een perfect voorbeeld van hoe Twitter-inhoud van hoge kwaliteit ervoor zorgt dat mensen terugkomen voor meer. Het gebruikt ook Twitter om content achter de schermen te delen en Etsy-shops en -verkopers te promoten. Dit is een geweldige manier om mensen geïnteresseerd te krijgen in het merk en wat het te bieden heeft.

    Een spannende manier om mensen bij elke tweet te verrassen!

    9. Delta

    Delta wakkert de reislust van zijn fans aan, houdt ze betrokken en geïnspireerd door te vragen naar hun droombestemmingen over de hele wereld. Delta gebruikt Twitter ook om nieuws over nieuwe routes, deals en promoties te delen.

    Delta geeft mensen niet alleen promoties, maar ook een vogelvlucht. Bij elke Delta-post voelt het niet alsof een luchtvaartmaatschappij probeert u honderden dollars uit te geven. In plaats daarvan voelt het alsof er elke keer dat je vliegt een avontuur op je wacht.

    Oh, en je moet houden van hoe ze hun peilingen doen.

    Laatste gedachten

    Twitter presteert nog steeds absoluut als een van de beste sociale-medianetwerken, en dat is duidelijk te zien aan deze succesvolle merken. Merken blijven Twitter gebruiken om creatief te zijn, doelgroepen aan te trekken en conversies te stimuleren.

    Laat de 280 tekens je er niet van weerhouden om kwaliteitscontent te bedenken. Dat is het ding over Twitter, het is kort en krachtig – net als deze tweets. Goede merken halen nog steeds Twitter en houden het allemaal stabiel.

    En jij? Is jouw merk nog steeds in voor de #Tweets? Als je op zoek bent naar inspiratie over hoe je je Twitter-game naar een hoger niveau kunt tillen, zoek dan niet verder! Deze merken maken het zeker af.

    Ons deskundig advies nodig? Neem contact met ons op voor meer informatie!

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email
    Previous ArticleWat is het verschil? — Dunne Varkensmedia
    Next Article De langverwachte revisie van Ethereum kan op handen zijn – Blog over internet en sociale media – 8 september 2022
    Django

    Related Posts

    Khoros als tool voor het beheer van sociale media

    March 7, 2022

    Brandwatch Volledige recensie: dit is wat u moet weten

    January 15, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Keuze van de redactie

    Kan Reclamebureau Zeeland je helpen hoger in google te komen?

    February 23, 2023

    Access Control: Belangrijk voor beveiliging en privacy

    February 12, 2023

    Mogelijkheden online platform ontwikkelen

    January 13, 2023

    Waarom je als bedrijf niet om een toegangscontrole heen kunt

    January 13, 2023
    Toprecensies
    Over ons
    Over ons

    Social media is een geweldig hulpmiddel, maar het is echt de face-to-face interactie die op de lange termijn impact heeft.

    Onze keuzes

    Kan Reclamebureau Zeeland je helpen hoger in google te komen?

    February 23, 2023

    Access Control: Belangrijk voor beveiliging en privacy

    February 12, 2023

    Mogelijkheden online platform ontwikkelen

    January 13, 2023
    Archieven
    • February 2023
    • January 2023
    • April 2022
    • March 2022
    • February 2022
    • January 2022
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2022 Nola-social.nl Alle rechten voorbehouden.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.