De app is zowel intiem als alledaags en biedt snapshots van de dagen van andere mensen in realtime, en hoe saai dat ook mag klinken, er is iets intrigerends aan het zien wat je vrienden op een bepaald moment van de dag in een onbewerkt formaat doen. Scrollend door mijn BeReal-feed zie ik vrienden aan hun bureau werken, studenten in de klas, iemand die een broodje eet, een vriend die de was doet en een ander die een boek leest op de bank. Er zijn geen filters, geen enscenering, in feite is de lelijkheid de kern van de aantrekkingskracht van de app. Het belangrijkste ingrediënt is dat je er goed uitziet voor een groep mensen. Het is het echte leven dat zich afspeelt in een snelle momentopname en gedeeld met een groep vrienden.
Hoe kunnen merken betrokken raken en meeliften op de golf? Het plaatsen van merken en advertenties op het platform druist in tegen de gedragscode van BeReal en momenteel zijn er geen betaalde advertentiemogelijkheden. Echt en openhartig zijn is echter de sleutel, en met een beetje creativiteit heb je misschien wel de perfecte advertentie. Chipotle deed precies dat! Het bedrijf was het eerste merk dat een account aanmaakte en een kortingscode plaatste waarmee de eerste 100 mensen die het gebruikten een gratis maaltijd kregen. Chipotle’s vice-president voor digitale marketing zei: “We zien een enorme kans om de transparantie van ons merk op een leuke manier voor onze fans op BeReal te benadrukken.” Chipotle is erin geslaagd om succesvol te zijn op BeReal omdat de inhoud native en echt aanvoelt op het platform.